سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اما چرا مسیحیت صهیونیست؟؟

با سلام

امیدوارم که حالتون خوب باشه و اوضاع بر وفق مراد!

حتماً با خودتون می پرسید اصلاً مسیحیت صهیونیست چی چی هست؟

خوب البته شاید از تلویزیون و یا مجلات و روزنامه ها به چشم و گوشتون رسیده باشه. اما حالا برای اونهایی که می خوان بهتر یاد بگیرن من می نویسم. حداقلش اینه که برای دل خودم می نویسم.

خوب ریشه این مسیحیان صهیونیست از زمان مارتین لوتر پایه گذاری شد. یعنی از زمانی که او با اعتراض خودش و جمع شدن پیروانش گروه پروتستان را بوجود آوردند. (این گروه بخاطر اعتراض یا به زبون خودشون پروتستی که انجام داده بودند به پروتستان معروف شدند.)

خب در مورد تاریخشون بعداً بیشتر صحبت می کنم.

اما اینو باید بدونید که تمام این اعمال و رفتار آمریکایی ها و اسرائیلی ها را همین مسیحیان صهیونیست یا مسیحیان انجیلی کنترل می کنند و آن ها را به سمت اهداف خودشان راهنمایی می کنند.

خوب حالا می ریم سراغ اصل و ریشه صهیونیسم که این کلمه از کجا گرفته شده؟

ریشه کلمه صهیون در عبری از صَهُوِه است . صهوه به بر آمدگی پشت کمر اسب گفته می شود و چون کوهی که در جنوب غربی قدس واقع شده است به صهوه شباهت دارد این کوه را صهیون نامیدند . با ارتفاع تقریبی 900 متر . بنا بر روایات ، حضرت داوود (ع) در دامنه آن سکنی داشته و آرامگاه او و حضرت سلیمان و گروهی دیگر از انبیای بنی اسرائیل ، بر بالای آن واقع شده است و لذا برای یهودیان ، قداست و ارزش و اعتبار ویژه ای دارد .

خدای یهود در تورات فصل اشعیا این سرزمین را به یهودیان وعده داده است . که یهودیان معتقدند فردی پیامبر گونه به نام ماشیح ( لغتی عبری به نام موعود) با نیروهای فراوان از این کوه ظهور می کند و یهودیان را بر جهان مسلط می کند ، جنگها پایان یافته و صلح جهان را در بر می گیرد. .
حضرت عیسی ( علیه السلام ) فرمودند : آن ماشیح که در تورات ذکر شده است منم ؛ که عده ای مسیحی شده آن را پذیرفتند و عده ای از یهودیان آن را نپذیرفتند و به اعتقاد خود حضرت مسیح را کشتند . و اکنون منتظر موعود و همان ماشیح هستند و مقدمه ظهور ماشیح را وقوع جنگی در هارمجدون یا آرماگدون ( واقع شده بین قدس و حیفا ، شمال غربی قدس ) بیان می کنند که پس از آن موعود ظهور و بر جهان سلطه پیدا خواهد کرد . در راستای این اعتقادات حرکتی به نام صهیونیسم مذهبی رخ داد که اغلب بوسیله عرفای یهودی بیان شده و به انتظار قائم – آرزوی بزرگ یهودیت – مربوط می شود و بر اساس این اصل در هنگام ظهور قائم در آخر زمان ، سلطنت خداوند – که تمام اقوام و قبایل زمین با او میثاق بسته اند – برای تمام بشریت تحقق خواهد یافت .( تمام ملت ها دعاگوی ذریت تو خواهند بود، زیرا که تو ندای مرا اطاعت کرده ای – سفر تکوین ، باب 22 ، آیه 18 )
این صهیونیسم مذهبی ، بر انگیزاننده سنت زیارت – ارض مقدس – و حتی سبب تشکیل جوامع روحانی بوده است و به دور از هر نوع برنامه سیاسی برای ایجاد یک دولت و یا هر نوع سلطه ای بر فلسطین بود که هرگز رفتاری دال بر علاقه به درگیری بین جوامع یهودی و مردم عرب باشد در پیش نگرفت .
آنچه در سال 1894 پس از تشکیل کنگره بال سوئیس مبنی بر شکل گیری صهیونیسم مدرن – صهیونیسم سیاسی – و در راستای تشکیل دولت اسرائیلی در منطقه فلسطین رخ داد ، حرکت فریبکارانه زعمای یهودی برای تشکیل دولتی یهودی بود که جنبش سیاسی خود را به کتب دینی و تاریخی نسبت داده و نام صهیونیسم را بر آن نهادند.